
Основне завдання асистента вчителя – допомога вчителю у забезпеченні особистісно-орієнтованого, індивідуального підходу в освітньому процесі, зокрема у створенні ІПР для дитини з ООП.
ФУНКЦІЇ АСИСТЕНТА ВЧИТЕЛЯ
Організаційна:
- допомагає в організації навчально-виховного процесу в класі з інклюзивним навчанням;
- надає допомогу учням з ООП в організації робочого місця;
- проводить спостереження за дитиною з метою вивчення ЇЇ індивідуальних особливостей, схильностей, інтересів і потреб; допомагає концентрувати увагу, сприяє формуванню саморегуляції та самоконтролю учня;
- співпрацює з фахівцями, які безпосередньо працюють з дитиною з ООП та беруть участь у розробленні ІПР;
- забезпечує разом з іншими працівниками здорові і безпечні умови навчання, виховання та праці
- веде встановлену педагогічну документацію.
Навчально-розвиткова:
- співпрацюючи з учителем класу, надає освітні послуги, спрямовані на задоволення освітніх потреб учнів;
- здійснює соціально-педагогічний супровід дітей з ООП, дбає про професійне самовизначення і соціальну адаптацію учнів;
- сприяє розвитку дітей з ООП, поліпшенню їхнього психоемоційного стану;
- стимулює розвиток соціальної активності дітей, сприяє виявленню і розкриттю їхніх здібностей, талантів, обдарувань шляхом їхньої участі в науковій, технічній, художній творчості;
- створює навчально-виховні ситуації, атмосферу оптимізму та впевненості у своїх силах і майбутньому.
Діагностична:
- разом із групою фахівців, які розробляють ІПР, вивчає особливості діяльності і розвитку дітей з ООП, оцінює навчальні досягнення дитини;
- оцінює виконання ІПР, вивчає й аналізує динаміку розвитку дитини.
Прогностична:
- на основі вивчення актуального і потенційного розвитку дитини бере участь у розробленні ІПР.
Консультативна:
- постійно спілкується з батьками, надаючи їм необхідну консультативну допомогу;
- інформує вчителя класу і батьків про досягнення дитини.
