Гімнастика мозку

Вправи для міжпівкульної взаємодії  стануть в пригоді для маленьких перерв в ході заняття,  для налаштування на роботу, або просто як гра  для батьків з дітьми у вільну хвилинку.

Така гімнастика  допомагає налагоджувати взаємодію між правою й лівою півкулями головного мозку,  сприяє розвитку загальної координації рухів, активізує інтелектуальну діяльність , покращує пам’ять та увагу, полегшує процес читання і письма.

«Гімнастика мозку»  нагадує звичайну зарядку і проста у виконанні.  Наведемо кілька вправ з комплексу:

“Масаж вушних раковин”

Розправляти і розтягувати зовнішній край кожного вуха однойменною рукою в напрямку вгору-назовні від верхньої частини до мочки вуха (п’ять разів). Помасажувати вушну раковину.

“Ліхтарики”

Покласти кисті на стіл. Одна – стиснута в кулак, інша лежить на столі долонею. Одночасно змінювати положення рук (якщо права в кулаці, а ліва – долоня, то змінити на: права – долоня, ліва – кулак і так далі).

“Дзеркальне малювання”

На аркуші чистого паперу, взявши в обидві руки олівці або фломастери, пропонуємо дитині малювати одночасно обома руками дзеркально симетричні малюнки, літери, цифри. Рекомендується при виконанні цього завдання використовувати музику.

“Кільце”

“Кулак – ребро – долоня”

Ведучий показує дитині три положення долоні на столі, які послідовно змінюють один одного: розкрита долоня на столі, долоня, стиснута в кулак, долоня ребром на столі. Спочатку вправа виконується разом з ведучим:
а) долонею правої руки;
б) долонею лівої руки;
в) обома долонями одночасно.
При цьому міняємо темп виконання, то, прискорюючи, то, сповільнюючи його. Потім дитина виконує вправу самостійно.

“Вухо – ніс”

Лівою рукою візьміться за кінчик носа, а правою рукою – за протилежне вухо. Одночасно відпустіть вухо і ніс, хлопніть в долоні, змініть положення рук «з точністю до навпаки».

“Перехресні рухи”

Виконуйте перехресні координовані рухи одночасно правою рукою і лівою ногою (вперед, в сторони, назад). Потім зробіть те ж лівою рукою і правою ногою.

“Горизонтальна вісімка”

Намалюйте в повітрі в горизонтальній площині цифру вісім три рази спочатку однією рукою, потім іншою, потім обома руками одночасно.

Більшість із нас виконують  щоденні фізичні дії «зручною» для себе рукою. Спробуйте самі і запропонуйте своїй дитині чистити зуби, причесати волосся, брати предмети, малювати іншою рукою. Дослідження показало, що виконання звичайної дії «незвичайної» рукою активізує нові ділянки мозку і допомагає розвивати нові контакти між клітинами мозку. Так що пробуйте, експериментуйте.

Це не тільки корисно, а й весело! З повагою вчитель-дефектолог ІРЦ Оксана Грицко.