Он-лайн навчання

Запровадження карантину висуває нові вимоги –  створення доступного освітнього середовища, забезпечення всеохоплюючої та справедливої якісної освіти для осіб з особливими освітніми потребами.

Дистанційне навчання дітей з особливими освітніми потребами, зумовленими порушеннями розвитку, ґрунтується на двох принципах.

Перший принцип організації дистанційного навчання – у процесі навчання необхідно усунути чи, щонайменше, мінімізувати вплив тих бар’єрів у навчанні, що виникають через певне порушення розвитку.

Другий принцип – у процесі навчання необхідно орієнтуватися на можливості (сильні сторони дитини, тобто, ті здатності, що вже сформовано) й потенціали (ті здатності, що можуть бути сформовані, однак, залишаються в зародковому стані) у розвитку таких дітей.

Ці можливості та потенціали розвитку ґрунтуються на використанні збережених функцій  дитини, через які можуть частково чи повністю компенсувати роботу уражених чи втрачених функцій.

Важливо враховувати, що бар’єри в навчанні й можливості, і потенціали розвитку є  специфічними для кожної категорії дітей. Адже, окрім індивідуальних потреб кожної дитини, можна виокремити і своєрідні потреби, що зумовлені певними порушеннями розвитку.

Відділ освіти дітей з порушеннями слуху Інституту спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України  розробив ключові рекомендації та перелік ресурсів щодо організації он-лайн навчання дітей з порушеннями слуху.

На допомогу учням з порушеннями слуху стануть відеоуроки жестовою мовою, авторами-розробниками яких стали закохані у свою справу глухі вчителі-носії жестової мови.

  1. “Я досліджую світ”, 1 клас. Тема “Великдень”, № 1
  2. “Я досліджую світ”, 1 клас. Тема “Великдень”, № 2
  3. “Я досліджую світ”, 1 клас. Тема “Великдень”, № 3
  4. Географія, 6 клас. Тема “Озера”
  5. Урок з “УЖМ”, 4 клас. Тема “Аптечка”
  6. Урок з “УЖМ”, 8 клас. Тема “Соціальні послуги”
  7. Урок з “УЖМ”, 1 клас. Тема “Будинок”

З повагою вчитель-дефектолог ІРЦ Оксана Грицко