Кінезіологічні вправи для дітей

     Кінезіологія – гімнастика для мозку.  Наука про розвиток розумових здібностей та фізичного здоров’я спеціальними руховими вправами. Не вимагає окремого часу. Налагоджує взаємозв’язок між батьками і дітьми, забезпечує вплив батьків на дітей і формує відносини між членами родини.

     Кінезіологічні вправи дають можливість задіяти ті ділянки мозку, які раніше не брали участі у навчанні. Людина може мислити, сидячи нерухомо. Однак для закріплення думки слід рухатися.

У ході занять у дитини розвиваються міжпівкульні зв’язки, поліпшується пам’ять і концентрація уваги. Спостерігається значний прогрес у здібностях до навчання та вміння керувати своїми емоціями.

Вправи проводити щодня 6 – 8 тижнів 15 – 20 хв. у день.

Тілесні рухи

Мета:синхронізувати роботу півкуль.

  • «Людина – павук». Стати обличчям до стіни, ноги на ширині плечей, долоні покласти на стіну на рівні очей. Пересуватися вздовж стіни вправо, потім уліво приставним кроком, руками й ногами рухати паралельно. Далі робити рухи лівою рукою і правою ногою, правою рукою і лівою ногою.
  • «Незвичайне керування». Крок лівою ногою супроводжувати змахом лівої руки. Крок правою ногою супроводжувати змахом правої руки.
  • «Око – мандрівник». Початкове положення стоячи. Не повертаючи голови, знайти очима будь –  який предмет, який назвав педагог

Дихальні вправи

Мета: активізувати роботу стовбурових відділів мозку, розвивати праву півкулю.

  • Вдих, пауза, видих, пауза. Ефективно використовувати образне уявлення ( візуалізацію), тобто підключати праву півкулю.
  • Дихання тільки через ліву, праву ніздрю. ( Дихання тільки через ліву ніздрю активізує роботу правої півкулі головного мозку, сприяє розв’язанню раціональних завдань).
  • Глибокий вдих. Пауза. На видиху вимовляти звуки.
  • « Свічка». Початкове положення сидячи за столом. Уявити, що перед вами стоїть велика свічка. Зробити глибокий вдих та спробувати одним вивихом задути свічку. А тепер уявити перед собою 5 маленьких свічок. Глибоко вдихнути та задути ці свічки маленькими порціями видиху.
  • «Аквалангіст». Початкове положення стоячи. Зробити глибокий вдих, затримати подих, при цьому закрити ніс пальцями. Присісти, ніби пірнути у воду. Порахувати до 5 і виринути – відкрити ніс і зробити видих.
  • « Хмара дихання». Початкове положення стоячи, руки опущені. Вдихнути через ніс, руки перед грудьми. Повільно видихнути через рот, малюючи коло двома руками 3 р. Тепер намалювати квадрати й трикутники.

Гімнастика мозку

 Мета: розвивати міжпівкульну взаємодію.

  • Вправи: «Кулак – ребро – долоня», «Вухо – ніс», «Будинок – їжачок – замок», «Гусак – курка – півень».
  • «Жабка» ( кулак – ребро – долоня). Жабка (кулак) пливе (ребро) у ставку (долоня). Жабка (кулак) живе (ребро) у болоті (долоня).
  • «Оладки». Долоньки навпаки. Одночасна зміна. Гралися ми в ладки – смажили оладки. Ми посмажимо, повернемо. Знову гратися почнемо.

 Масаж

Мета: енергетизація мозку.

  • Двома пальцями правої руки масажувати рухами по колу чоло, а двома пальцями лівої руки – підборіддя. Рахувати до 30.
  • Стиснути пальці в кулак. Вдих спокійно, стискати кулак із зусиллям. Послаблюючи стиск кулака, робити вдих. Повторити 5 разів. Виконання із заплющеними очима подвоює ефект.

Шановні батьки!

  • Готуючи дитину до школи, пам’ятайте: «Мозок, добре влаштований, вартий більшого, ніж мозок, добре наповнений» (М. Монтень).
  • Нерухома дитина не навчається. Будь-яка нова інформація повинна закріплюватись рухом.
  • Лінощі дитини-сигнал негараздів педагогічної діяльності дорослого, неправильно обраної методики роботи з дитиною.

Пропонуємо для перегляду відео